Vragen en antwoorden

Staat jouw vraag er toch niet bij ?
Stel deze dan door een bericht te sturen
naar 06 - 24 11 06 67

Wat doet een professional organizer?

Een professional organizer begeleidt bij het maken van keuzes en het aanbrengen van structuur. Een professional organizer is iemand die je helpt stappen te zetten om de hoeveelheid spullen in je huis en desorganisatie daarvan te overwinnen. Samen met jou wordt gekeken hoe dit veroorzaakt is. Vervolgens wordt het doel (of meerdere doelen bepaald) en een actieplan opgesteld, allemaal om jouw leven, minder stressvol en jouw tijd, beter in te vullen.

Een professional organizer biedt zowel advies als praktische diensten, waardoor je de vaardigheden en tools krijgt die je nodig hebt om dat vreselijke gevoel van overweldigd te worden door je huis of te weinig tijd uit de wereld te helpen.

Zijn alle professional organizers hetzelfde?

Net als andere professionals hebben veel organizers een specialisatiegebied en brengen ze verschillende expertisegebieden, certificeringen en vaardigheden met zich mee.

De drie servicegebieden zijn:

  • Particulieren
  • Zakelijke markt
  • Zorgmarkt

Organiz4U heeft zich gespecialiseerd in Particulieren en de Zorgmarkt. Dit betekent begeleiding en hulp bij tijdbeheer, papierbeheer, chronische desorganisatie, gedragsverandering, ruimteplanning, archivering, kledingkasten en kastsystemen, financieel beheer, inpakken voor verhuizing en nog veel meer. Daarnaast focust Organiz4U zich op het leren keuzes maken, zowel met je spullen als met de invulling van je tijd.

Wie roept de hulp in van een professional organizer?

Iedereen kan de hulp van een professional organizer inschakelen.

  • jongeren en senioren;
  • alleenstaanden en samenwonenden;
  • man en vrouw;
  • met en zonder gezin
  • werkende volwassenen met een gezin die moeite hebben de balans te vinden
  • mensen die worstelen met AD(H)D, depressie, stress, burn-out
  • zelfstandig ondernemers en als je in dienstverband werkt

Waarom zou ik een professional organizer verkiezen boven een schoonmaakbedrijf?

Een schoonmaakdienst komt bij je thuis of op kantoor en maakt het van boven naar beneden schoon. Een professional organizer maakt niet schoon. Een professional organizer kijkt naar de kern van het probleem en maakt samen met jou een plan om je huis en je tijd georganiseerd te krijgen en het zo te houden.

Met andere woorden, wanneer je een professional organizer inhuurt, beschik je over de vaardigheden om jouw huis georganiseerd en opgeruimd te houden. Met een schoonmaakbedrijf, verandert er niets aan de plaats van en de hoeveelheid spullen in huis. Wel is je huis lekker schoon als zo'n ploeg binnen is geweest.

Moet ik voorbereidingen treffen voor de werkafspraak?

Nee, je hoeft niks te doen! Het is juist de bedoeling dat jouw huis, je papieren of je to do-lijst eruit ziet zoals jij er dagelijks in leeft. Op die manier kan ik precies zien waar de knelpunten zitten en wat jouw valkuilen zijn. Zo krijg ik een goed beeld van je situatie en hoe ik jou het beste kan helpen.

Je hoeft je nergens druk over te maken. We nemen door wat we gaan doen zodat de werkafspraak een goede stap is naar de oplossing van je probleem.

Wat gebeurt er tijdens een sessie?

De professional organizer werkt de hele tijd met je samen.

Eerst wordt bekeken naar de ruimte die als eerste hulp nodig heeft en bespreken we wat je wel en niet leuk vindt aan de ruimte. Ruimte kan gaan over een ruimte in huis, buiten huis of zelfs de ruimte in je agenda en taken die je op een dag moet doen.

We beoordelen ruimte, uitdagingen, ideeën en meer! Vervolgens maken we een strategie om het probleem georganiseerd te krijgen, en dan graven we er meteen in!

Iedereen kan toch opruimen?

De meeste mensen kunnen inderdaad opruimen. Maar soms weten ze niet waar, hoe en wanneer ze moeten beginnen. Ze worden overweldigd door de omvang van de taak. Vaak zijn ze er vol enthousiasme aan begonnen, maar haken af door gebrek aan overzicht, steun en motivatie. Daardoor wordt het opruimen soms jaren uitgesteld.

Een professional organizer is de expert in structuur en orde aanbrengen. Is objectief en kijkt met andere ogen naar de situatie en jouw wensen. Je krijgt makkelijk toe te passen handvatten en oplossingen waardoor je gaandeweg op de automatische piloot zelf verder kunt.

Hoe overwin ik mijn schaamte zodat ik hulp durf te vragen?

Uit ervaring weet ik hoe hoog de drempel kan zijn om hulp te vragen bij het opruimen van je huis. Je hebt liever geen vreemde die de "rommel" ziet die je verborgen houdt voor anderen. Besef dat ik al veel heb gezien en niet snel schrik.

Het kan om vele redenen je boven het hoofd groeien. Dus schamen hoef je je niet. Ik zal geen oordeel hebben en juist op een positieve manier samen met jou een oplossing vinden voor je probleem, zodat je ruimte en rust hebt in je huis en hoofd.

Het is me nog niet eerder gelukt, waarom zou het nu wel lukken?

We werken met je samen om organisatiesystemen op te zetten die zijn aangepast aan jouw manier van denken en leven. We leren je vaardigheden aan die nodig zijn om de orde te behouden.

Is onze samenwerking vertrouwelijk?

Ja! Alle bezoeken, gesprekken en vragen zijn tussen jou en mij en niemand anders. Lees ons PRIVACYBELEID om de richtlijnen te zien die we naleven.

Ook is er geen zichtbare reclame op kleding of op de auto, zodat anderen niet zien dat u een professional organizer ingehuurd hebt.


Hoeveel uren duurt het om te organizen?

Over het algemeen kunnen we in drie uur een kleine ruimte voltooien, zoals een kast, wasruimte of hal. Grotere of complexere ruimtes, zoals de keuken, zolder, kelder of overvolle ruimtes, kunnen langer duren. Sommige klanten hebben gewoon iemand nodig om hen op weg te helpen en vervolgens de klus zelf af te maken. Anderen werken het liefst van begin tot eind met de organizer samen.



Lees hieronder verder.....
staat je vraag er toch niet bij?
Stel je vraag dan via de button hieronder.


Komt een PO naar mij toe?

Ja, de sessies vinden plaats bij jou thuis of op jouw kantoor.

Organiz4U is gevestigd in Kaatsheuvel, gemeente Loon op Zand. We bieden organisatiediensten in Noord-Brabant.

Als je buiten Noord-Brabant woont, bel dan om je vraag te bespreken. We kunnen naar jouw regio reizen of kunnen coaching per telefoon en e-mail aanbieden

Wat als ik me schaam voor mijn overvolle huis?

Voel je niet slecht! Professional organizers oordelen niet - we zijn hier om u te helpen! En alle diensten van Organiz4U zijn vertrouwelijk. We houden ons ook aan de gedragscode van de Nederlandse Beroepsvereniging van Professional Organizers (NBPO).

Deze code is een reeks principes die richtlijnen bieden voor ons professionele gedrag met onze klanten en collega's.

Mijn hele huis moet aangepakt worden, waar begin ik?

Ouderwets gezien, zegt men: Je werkt van boven naar beneden. Organiz4U kijkt echter anders. Wij kijken naar de plek waar jij de meeste stress voelt. Dat hoeft niet het gebied te zijn dat er het slechtst uitziet. Het is vaak het gebied dat het belangrijkste is voor het functioneren van jou en/of jouw gezin. Organiz4U helpt je te bepalen waar je het beste kunt beginnen.

Moet ik mijn huis opruimen voordat je komt?

Doe het alsjeblieft niet! Het is juist de bedoeling dat jouw huis, je papieren of je to do-lijst eruit ziet zoals jij er dagelijks in leeft.

Op die manier kan ik precies zien waar de knelpunten zitten en wat jouw valkuilen zijn. Zo krijg ik een goed beeld van je situatie en hoe ik jou het beste kan helpen.

Wat kost zo’n organize-sessie eigenlijk?

Elk individu is uniek en dat geldt ook voor hun organisatorische behoeften. We hebben een standaardpakket van sessies van 3 uur per keer beschikbaar. Kijk bij onze tarieven welke mogelijkheden er zijn.


Wat als ik je maar een of twee uur nodig heb?

Dat is OK!

Kijk bij onze tarieven welke mogelijkheden er zijn.

Hoe werkt het met betalen?

Is Organiz4U ingehuurd door de gemeente (WMO/PGB) dan wordt de rekening door jouw gemeente betaald..

Is het het geld waard?

Lees de ervaringen van anderen-pagina en je zult zien dat onze klanten onze diensten echt waarderen.

Al onze diensten worden geleverd met gemoedsrustgarantie. Als je na de kennismaking niet het gevoel hebt dat je meer gemoedsrust hebt gekregen, nemen we afscheid zonder enig probleem.

Werk jij ook 's avonds en/of in het weekend?

In principe werk ik alleen op werkdagen tussen 08:00 – 18:00 uur.

Maar het is ook mogelijk om op een avond of op zaterdag werkafspraken te plannen. Dit kost niets extra.