Vanaf 1 januari 2019 is het mogelijk
voor de inwoners van de gemeente
Waalwijk en Loon op Zand via
de WMO gebruik te maken
van deze dienst.



Structureren - De route naar Rust in je Dag


1. De hulpvraag
Wie worstelt er niet met zijn dagindeling. Is bij de een de dag veel te vol en ren je de hele dag om alles gedaan te krijgen. Weet de ander niet hoe de dag gevuld moet worden en gebeurt er niets. Of het is vanwege gezondheid beter om een goede gedoseerde dagdeling te hebben. Of omdat je net ouder van een kleintje bent geworden en je moet leren je tijd anders in te delen.

Je hebt controle over je dagindeling nodig, Om rust in je hoofd te krijgen. Om oog voor de belangrijkste dingen te hebben. Om beter voor jezelf te kunnen zorgen. En daarmee ook voor de ander.

Je besluit op zoek te gaan naar hulp en komt gelukkig bij Organiz4U terecht.


2. Het intakegesprek

We maken een afspraak om elkaar te ontmoeten. Tijdens dit gratis kennismakingsgesprek, drinken we een kop thee of koffie en vertel je mij wat jij wilt bereiken. Waar je dagelijks tegenaan loopt en hoe jij wilt dat je dagen en weken eruit zien.

Tijdens dit gesprek staan we ook stil bij hoe het zo gekomen is. En welke impact de situatie op je dagelijks handelen heeft.


3. Voorstel en offerte
Via mail ontvang je een voorstel. In dit voorstel lees je mijn advies over de te nemen route. Dit advies komt voort uit wat jij mij vertelt hebt. Het advies is uiteraard niet bindend. Misschien heb je zelf een iets ander idee of andere behoeftes die je nog niet met me hebt willen/durven delen. Tijdens het structuurtraject, vormen de routes zich vaak vanzelf.


4. Route kiezen
Hieronder lees je welke routes er voor individuele begeleiding zijn en wat deze voor jou betekenen:

ROUTE 1

ROUTE 2

ROUTE 3

praktische hulp

   praktische hulp   

praktische hulp


   coaching TA & NLP   

coaching vanuit TA & NLP



ontspanning dmv
ademhalingsoefeningen
& bodyscan.


Praktische hulp (voor route 1, 2 en 3)

We kijken welke routines je nu hebt. En waar je vast loopt. Zo ontdekken we welke routines wel en welke niet goed voor je zijn. Je leert om te prioriteren en te plannen van je tijd. Dit leg je vast in een structuurplan, zodat je altijd iets hebt om op terug te vallen. Je leert NEE zeggen of beter gezegd: JA-zeggen op de juiste momenten.

Tijdens de sessies, ontwikkel jij je tot dé leider van jouw agenda
Je gaat eigenlijk gewoon beter voor jezelf zorgen. En als je beter voor jezelf zorgt, kun je ook beter voor de ander zorgen. Een structuursessie duurt maximaal 2,5 uur per keer. Deze sessies kunnen 'smorgens, 'smiddags, maar ook 'savonds zijn.

Coaching TA & NLP (bij route 2 en 3)
Coaching vanuit de Transactionele Analyse (TA) helpt je om met open ogen naar je geschiedenis te kijken en het effect dat deze heeft op je gedrag van vandaag. Daarmee kun je er nieuwe betekenis aan geven. Zo helpt het je om met de vragen die je vandaag de dag bezighouden verder te komen. Je krijgt inzicht in waarom je doet wat je doet. En leert hoe dit ontstaan is van vroeger uit.

Neuro Linguïstisch Programmeren (NLP) staat voor hoe wij de wereld om ons heen waarnemen en hoe wij daarop vervolgens reageren. Het ontdekken, gebruiken en veranderen van de onbewuste patronen om vandaag anders of beter te kunnen reageren.

Ontspanningsoefeningen (exclusief bij route 3)
Als het contact tussen wat je denkt en wat je voelt niet overeenstemt, ontstaat spanning. Deze spanning uit zich en hoopt zich op in je lijf. We gaan op zoek naar hoe en waar de spanning zich bij jou uit en ophoopt. Zo leer je via je lichaam te herkennen wanneer je gespannen bent. En kun je eerder ingrijpen.

We beginnen deze sessie met een bodyscan. Een scan die je in een rustige, warme en comfortabele omgeving doet. Bij het woord bodyscan denk je misschien aan een medisch onderzoek waarbij je helemaal wordt doorgelicht. De bodyscan die ik bedoel is een mindfulnessoefening. Hierbij hoef je niet door een scanner, maar scan je als het ware met je geest je hele lichaam. Het maakt je bewust van wat er zich allemaal afspeelt in je lijf. Het doel van de bodyscan is oefenen met mindfulness oftewel opmerkzaamheid, in dit geval aandacht hebben voor wat er in je lichaam gebeurt. In het dagelijks leven ben je vooral bezig met denken en doen. Deze oefening brengt je juist in contact met je lijf.

Naast een stukje coaching dat hierna eigenlijk automatisch ontstaat, gaan we verder met het aanleren van de juiste ademhalingsoefeningen voor jou. Door deze eigen te maken en toe te passen, kun je op ieder moment zelf je spanningsniveau verlagen. Je zult verbaast staan van de kracht van juist ademen. En van de rust die het je geeft in je hoofd én je lichaam.


5. Afronding
We appen en mailen elkaar nog een aantal malen keer, zodat je het nog niet helemaal alleen hoeft te doen. Ik blijf sowieso beschikbaar als je het even niet meer weet of verder kunt.